Over ons.

Wie zijn we?

We zijn een gemeente waar we geloven dat de kerk een familie is waar ieder kind van God zich thuis mag voelen.

We creëren een veilige omgeving of we zijn waar mensen in aanraking komen met God en Zijn kinderen.

Waar we met z’n allen God leren kennen door de openbaring van zijn Woord.


Korenveld-My-Lighthouse.jpg

Ons Team

Eelco Postma

Mijn naam is Eelco Postma. Ik ben heel gelukkig getrouwd met mijn vrouw Jelly en we zijn blij met onze twee bijzonder leuke (zelfstandig wonende) dochters. Ik woon in Zuiderburen en wat mijn geloof betreft, leven we niet zonder reden op deze aarde. Zie ook mijn uitleg over ‘Gods reddingsplan voor alle mensen’. Vandaar dat we als gemeente het evangelie in Leeuwarden en in Zuiderburen bekend willen maken. 

Ik ben eigenlijk nog niet eens zo lang ‘echt’ christen. Mijn geloof in God is mij altijd wel waardevol geweest maar geloven was voor mij eigenlijk niet meer dan een zondagsactiviteit. Ik was, wat ik zelf noem, een kerkganger. Dat kwam omdat ik God en zijn zoon Jezus nooit goed heb gekend en ik ook de Bijbel bijna niet las. Tot het moment dat ik Jezus echt heb leren kennen en ik de reden van zijn komst naar deze aarde echt heb leren begrijpen.

Vanaf dat moment ben ik totaal veranderd. Ik ben alles vanuit een heel ander perspectief gaan zien. Zaken als een groot huis, een grote auto, status, een goede baan, geld op je bankrekening. Het is allemaal wel leuk maar het is niet echt belangrijk meer voor mij. Het is niet waar het om gaat in dit leven. Ik ben nu bijzonder tevreden met wat ik heb en ik ben een gelukkig mens omdat ik weet wie ik in Christus mag zijn en ik weet waar we naar toe kunnen gaan. Vandaar dat ik mij nu echt christen (een volgeling van Christus) durf te noemen.

Mocht je ook meer over het evangelie van Jezus willen weten? Pak dan een eenvoudige en goed leesbare Bijbel (De Basis Bijbel, Bijbel in Gewone taal, De Groot Nieuws Bijbel, etc.) of zoek deze op internet. Begin dan eerst met het evangelie van Marcus, een gemakkelijk en goed leesbaar evangelie van 16 hoofdstukken. Het leest als een filmscript en is vol actie. Daarna kun je het evangelie van Lucas lezen. Een getrouwe weergave van het leven van Jezus. Daarna zou je ook nog het 2e boek van Lucas, het boek Handelingen, kunnen lezen. Weet dat de evangeliën zeer betrouwbare oudheidkundige geschriften zijn. Ook kun je bij ons op een geheel vrijblijvende wijze (het gaat niet om ons maar om jou) een Alpha-cursus volgen, zie het onderdeel Alpha-cursus on line. Tijdens deze (digitale) bijeenkomsten kun je alle vragen stellen die je over de Bijbel hebt. Ik wens je veel succes met je zoektocht naar God.